Stephen McBean er ikke bare en aktiv og allsidig musiker, han er også en svært dyktig musiker. En fantastisk låtsnekker og fremfører med øye for detaljer, oppbygginger og gode melodier. Det er ikke umiddelbart det han driver med, men lett å like for det.

McBeans kompetanse har vi latt oss imponere over på tidligere Pink Mountaintops-utgivelser, men også med for eksempel Black Mountain og Grim Tower, sistnevnte et samarbeidsprosjekt med Imaad Wasif. Pink Mountaintops sitt fjerde album, Get Back, har hentet inspirasjon fra begge disse eksemplene og viser nok engang McBeans potenisal som sanger og låtskriver.

Allerede i den suggerende og lett aggressive åpningen, Ambulance City, skjønner vi at dette er et album det er verd å ta seg tid til. Her kommer det mange flotte øyeblikk å fordype seg i. Og McBeansene skuffer ikke. Tross et par svake spor midtveis i albumet opprettholde bandet formen mer eller mindre gjennom hele utgivelsen.

The Second Summer Of Love er en direkte og rocka låt, mens Through All The Worry og Sell Your Soul er melodiøse og fengende spor med gode refrenger. Videre følger et par ordinære sanger, som den litt mer punka North Hollywood Microwaves med gjestevokal av Annie Hardy, og Sixteen, en forholdsvis kort og rett frem-låt. I New Teenage Mutilationz, en nydelig popsang og et av albumets høydepunkter, sammen med den stemningsfulle avslutningen The Last Dance, er derimot McBean og gjengen tilbake på deres høye nivå igjen.

Pink Mountaintops siste plate er en god utgivelse. Om den er god nok til å føre McBean og hans kompanjonger ut til et større og bredere publikum, gjenstår imidlertid å se. Håper det.

Bandets hjemmeside her.