Garasjerockerne Death By Unga Bunga fant hverandre da vokalist Sebastian Ulstad Olsen holdt audition i sin egen garasje, Moss 2007. Siden da har bandet rocket nærmest hver eneste rockekjeller i Norge, i tillegg til flere festivaler i inn- og utland. I 2015 tok de seg en pause fra Norge og reiste over dammen hvor de spilte på alt fra store festivaler som SXSW til mindre publikum til amerikanernes store fornøyelse. DBUB er et band som ikke ligger på latsiden. Som et av Norges beste liveband gir de alt på scenen og har produsert fire album på fem år, inkludert deres nyeste Pineapple Pizza som kom idag, 19 februar.

Pineapple Pizza blir sluppet på Jansen Plateproduksjon og består av 12 pizzastykker med deilig garasjerock-topping, eller så fint som gitarist Stian Gulbrandsen selv sier: Pineapple Pizza er et rockealbum. Om å kreve smeltet ost, beruselse, høye topper, moro og kjærlighet. Men også om smerten ved å innta for mye av det. Musikalsk er det en protest mot dårlig rock n’roll.

Når åpningssporet Dollar Slice begynner får man følelsen av at bandet har gått tilbake i tid. Tilbake i tid til deres første periode. Tøff garasjerock møter masse moro. Før albumslippet ble det sluppet totalt 3 singler, blant annet førstesingelen Tell Me Why som har fått masse spilletid på radio i både Norge og USA. Alle singlene har gitt uttrykk for et tøffere lydbilde og plata i sin helhet skuffer ikke på noen som helst måte.

Festen fortsetter videre på spor to, I Can't Believe That We're Together, en av plata desidert sterkeste spor, sammen med I Can't Hide. At det hele avsluttes med en av deres tidligere slupne singler Young Girls er bare mer enn forventet. Slike plater blir man glad av! Med disse utgjør denne såkalte pizzaen en plate med 12 energirike låter som setter igang dansefoten fra første sekund. Dette er like mye en rå rockeplate som det er en festplate. Death By Unga Bungas energi gjenspeiler seg på det digitale, til deres store fortjeneste. Alt i alt 30 lekne minutter man gjerne kunne viet til denne plata om og om og om igjen.

Gjengen kaster seg ut på en norgesturnè hvor de blant annet besøker Hulen, Bergen 25/2, Folken, Stavanger 27/2, Trashpop, Kristiansand 10/3, Rockefeller, Oslo 1/4 og Samfundet, Trondheim 9/4. Sjekk ut når gjengen er nære deg og dra på årets rockefest!