Det er ikke mye mer enn et halvt år siden Joddski slapp sin comeback-skive Bygdedyret, og nå er han tilbake igjen med en tematisk omvending i Han Far. Som tittelen impliserer er dette Joddskis forsøk på å vise at han er en skikkelig nordnorsk OG som fortsatt har det. Joddski markerer fort revir og åpner albumet med brautende strofer som ”Det her er rota som dere har tatt det fra” og ”Jeg har brutt ned barrierer”. Låta Poenget fortsetter i samme sporet, hvor Joddski understreker at han virkelig er en viktig kar. Samtidig viser han at en gammel hund faktisk kan lære seg nye triks, der han rapper over en trap-beat.

Det er dog ikke så mye annet som er nytt på denne plata. Joddski holder seg for det meste brautende og rapper fortsatt hver strofe som om han holder på å hikke. Det er noen få avbrekk med litt dypere dykk ned i personligheten hans, i låter som Gærnt Med Mæ, men det er ikke nok til å holde det interessant. De fleste gjesteopptredene på albumet bidrar heller ikke til noe annet enn å gjøre hooket litt mer interessant, og albumet klarer aldri å overbevise om noe som helst. Skivas eneste lyspunkt, utenom beaten på Runddans, er låta Vorskjellen hvor Joddski har fått med seg Jaa9. Både Jaa9 og Joddski rapper her skarpe tekster over platas beste beat, men det er dessverre for lite og for sent til å redde albumet. Han Far blir ikke en plate hvor en veteran sementerer sin plass i norsk hip hop, men heller en kjedelig utgivelse som blir glemt så snart Joddski slipper sin neste plate.