Etter at Christine McVie (73) vendte tilbake til Fleetwood Mac i 2014, har det vært snakk om et nytt album. Men femte hjul på vogna, Stevie Nicks, ville ikke bidra med noen sanger, så da valgte de to andre låtskriverne å gi ut et duoalbum. Bandets rytmeseksjon, Mick Fleetwood og John McVie, spiller imidlertid på hele Lindsey Buckingham/Christine McVie sammen med keyboardist Mitchell Froom (som er medprodusent på tre av de ti låtene).

Plata begynner med fire eksempler på oppfinnsom, fengende popmusikk av beste merke: Sleeping Around The Corner går omtrent rett på refrenget og har fin veksling mellom lavmælte og høye partier. I Feel About You veksler keyboardist Christine og gitarist Lindsey på å synge, med original låtstruktur og eksentriske gitartoner som bakteppe. Enda bedre er den suggererende In My World, som har et suverent refreng og mollstemte vers som minner litt om Fleetwood Mac-klassikeren Big Love (1987). Og Red Sun er en vakker duett som synges unisont.

Den fengende Too Far Gone har rå vokal og et bluesriff som ligner på Led Zeppelins Trampled Under Foot. Christine byr alene på en enkel, nydelig kjærlighetssang med Game Of Pretend. Og albumet avsluttes med den mektige, strålende balladen Carnival Begin, som ender i en super gitarsolo.

Alt i alt er Lindsey Buckingham/Christine McVie et av de beste albumene jeg har hørt i år. De tre låtene jeg ikke nevner, er nemlig også bra. Og Fleetwood Mac-fansen vil ikke bli skuffet, for dette er som å høre bandet på sitt beste på 80-tallet. Men så er da også hele fire medlemmer med her. Jeg savner imidlertid Nicks' låter og stemme litt.