Her's er en Liverpool-basert duo som møttes på LIPA (Liverpool Institute for Performing Arts), den Paul McCartney-støttede utdanningsinstitusjonen for dans, skuespill, musikk, og alt som har med lyd å gjøre. Ingen av de to er fra Liverpool, gitarist Stephen Fitzpatrick er fra Furness og bassisten Audun Laading kommer fra Kristiansand. Engelsk-norsk forbrødring altså.

Her's har bl.a spilt på South By Soutwest og turnert i både USA og Europa. I fjor ga de ut sin første fullengder. Det var et fint popalbum, Songs of Her's. De må ha hatt mye materiale å ta av, eventuelt vært svært produktive, for nå har de kommet med sitt andre album som inviterer oss inn i popduoens elegante verden. Invitation to Her's heter albumet, og det er tydelig at de har gått i en god skole på LIPA, for disse karene KAN spille! Nå trenger jo ikke nødvendigvis det rent tekniske å bety at man lager interessant musikk, men Her's bruker stort sett sine tekniske ferdigheter på en rasjonell og god måte. Det er lekkert og lekent gitarspill med masse reverb. Bassen lager fine melodier under gitarpartiene og i samspill med rytmemønstrene. Vokalen, som Stephen står for, går fint inn i pop-crooner-tradisjonen. Vibratoen i stemmen får oss til å tenke på 50-tallet.

Duoen har blitt sammenlignet med artister som Mac DeMarco og Ariel Pink, og visst er de coole, men de greier i tillegg fint å stå på egne bein med fine poplåter. Noen låter blir litt flinkis-aktig, men de låtene som fungerer, sitter godt i øret. Her kan nevnes Harvey, Low Beam, She Needs Him og Love on The Line. Sistnevnte med søt tekst som kunne vært laget på 50-tallet: «Buttercup, call me up, Saturday night/Say whatever, do whatever you like/I'll be waiting on the end of the line/All I want is for you to be mine».

Invitation to Her's er en riktig så fin feel good-plate som man gjerne må nyte med en cocktail i handa på en fredags kveld.

Facebook-siden til Her's.