Tidligere het de Queen Zee & The Sasstones, nå heter de bare Queen Zee. Liam Gallagher har uttalt at «only scousers could make this», Iggy Pop har sagt om dem at de er «strange people from Liverpool. I don’t wanna say they’re dirty, they look a little weird, but they rock like crazy”. Stemmen til vokalist Zena "Obscene" Davine er ikke helt ulik Iggy Pop sin, men den ligner mer på en litt overstyrt versjon av en god venn av Iggy, nemlig David Bowie. De har også de aparte sceneframtoningene og karakterene til felles med Bowie i Ziggy Stardust-perioden.

Det er heller ikke helt feil å si at musikken er inspirert av glamrock, selv om den til tider er mye hardere enn glam. De sier selv at de spiller queen rock, men garasje-punk har også blitt brukt om musikken til bandet. Dette gjelder kanskje spesielt låten Sissy Fists som er en steinhard rocker om en som blir plaget og trakassert for å være en «sissy» – både i betydningen av å være homo og pyse. “Another broken jaw, another wanting doll/Another night comin’ at you when you had them all/He said:Raise your sissy fists".

Zena Davine og de andre i bandet legger ikke skjul på sin legning. De kjemper aktiv for LGBT-saken, og ser man videoen til Sissy Fists, ser man også at det står «Trans Power» på bassgitaren. Tekstene er til dels sterk kost, og hele 6 av 10 låter er merket «explicit». Ingenting legges imellom i låter som Porno og Hunger Pains. Man kan finne flere gullkorn I tekstene til Queen Zee, sånn som i I Hate Your New Boyfriend: «’Oh, don’t you think he looks like Kurt Cobain?’/ I say, ‘more like Courtney Love after she went insane!’».

Det er tøft og aggressivt, og det er ikke musikk eller tekster du stiller deg likegyldig til. Låter som Loner, Idle Crown, Victim Age og før nevnte Sissy Fists er sterke låter på alle vis. Queen Zee har fått gode kritikker i hjemlandet, og det er ingen som helst grunn til at vi ikke skal trykke dette tøffe og provoserende bandet til vårt bryst. Liverpool – og verden - har fått sitt nye Frankie Goes To Hollywood, i en mer ekstrem og punka utgave.

Sjekk ut Queen Zee på Facebook