Okay Kaya er kjempeheldig med å få spille på scenen i «The Church», for ingenting kunne passet stemmen og gitarspillet hennes bedre enn en mørk, liten kirke. Det eneste man hører er vokalen og gitaren hennes, og den hjemsøkende stemmen hennes passer perfekt inn her. Denne intimiteten innebærer dessverre også at man hører enhver sur tone fra gitaren. Problemet med denne minimalistiske musikkstilen er at alt må fungere perfekt, for det er så lett å oppdage akkurat disse småfeilene. Okay Kaya kan ikke bare gjemme seg bak et band og spille videre mens hun later som ingenting har skjedd. Heldigvis takler hun all motgang fint, og lar seg ikke bli satt ut.
På tross av noen feilspillinger her og der er det en flott konsert, og Kaya formidler historiene sine godt. Det er deilig å kunne lene seg tilbake for å lukke øynene her, og mye tjenes på at dette kanskje er den beste kombinasjonen av scene og artist på hele by:Larm.
Foto: Okay-Kaya.com
FLERE KONSERTER
Euroboys på Parkteateret
Oslobandet feiret albumklassiker med eksklusiv jubileumskonsert fredag
The Reytons på John Dee
Hæla i taket med britiske yndlinger
The Gaslight Anthem på Sentrum Scene
The Gaslight Anthem vartet opp med skikkelig New Jersey-rock på sin første Oslokonsert etter pausen >>