Lørdag 23. Juni 2018 oppdaget Ticketmaster UK skadelig programvare på en kundeservicetjeneste levert av Inbenta Technologies, en ekstern tredjepartsleverandør til Ticketmaster.

Så snart selskapet oppdaget den skadelige programvaren deaktiverte de Inbentas' tjenester på alle Ticketmasters nettsider.

Som følge av at Inbentas tjenester har vært i bruk på alle Ticketmasters nettsider, kan en ukjent tredjepart ha fått tilgang til personlig informasjon eller betalings informasjon.

Alle kunder som har kjøpt, eller forsøkt å kjøpe billetter i tidsrommet september 2017 – 23. juni 2018 har fått informasjon om dette på mail.

Ticketmasters juridiske team, i samarbeid med sikkerhetseksperter, jobber døgnet rundt for å forstå hvordan dette kunne skje. De samarbeider med relevante myndigheter, samt flere kredittkortselskaper og banker, skriver de videre i mailen.

Ticketmaster har etablert denne nettsiden for å svare på dine spørsmål angående Inbenta-hendelsen.
Du kan også kontakte oss på cc@ticketmaster.no.

Som et forebyggende tiltak vil alle våre kunder måtte tilbakestille passordet sitt neste gang de logger på sin konto.

For sikkerhetsskyld anbefaler de at du følger med på kontoutskrifter for bevis på svindel eller identitetstyveri. Hvis du er bekymret eller legger merke til mistenkelig aktivitet på kontoen din, bør du kontakte banken din og eventuelle kredittkortselskaper.