Brasilianske Vivo inngår partnerskap med TIDAL for å tilby eksklusiv musikk og videostrømming til sine kunder – feirer med Nicki Minaj-konsert. Over 75 millioner mobilkunder hos det brasilianske telekom-selskapet Vivo vil kunne abonnere på TIDAL-tjenesten og få tilgang til mer enn 57 millioner sanger i høy kvalitet og over 235 000 videoer i Hi-Fi.

TIDAL, den globale musikk- og videostrømmetjenesten, inngår også et samarbeid med telekom-selskapet MTN for å rulle ut strømmetjenesten i Afrika og fremvoksende markeder.

Vivo, det ledende telekommunikasjonsselskapet i Brasil, inngår samarbeid med TIDAL, den globale musikk- og videostrømmingstjenesten. Alle 75 millioner Vivo-kunder får tilgang til den eksklusive abonnementstjenesten. For å feire samarbeidet arrangerer TIDAL en eksklusiv konsert for Vivo-kunder og gjester med artist og TIDAL-medeier Nicki Minaj 26. september i São Paulo, Brasil.

- Det er drøm å endelig komme til Brasil. Mine fans har ventet tålmodig, og jeg ser veldig frem til å bringe den nye QUEEN-stemningen til São Paulo med TIDAL og Vivo, sier Nicki Minaj, artist og medeier i Tidal.

TIDAL har over 57 millioner sanger, 235 000 videoer, dusinvis av originale serier, live-show, festivaler, dokumentarfilmer, og eksklusivt artistinnhold. Appen har lokalisert innhold som redigeres av det lokale redaksjonsteamet, tilpasset det lokale markedet. Brasilianske abonnenter kan forvente å se lokalt, eksklusivt innhold i fremtiden. HiFi-nivået i tjenesten gir HD- og Master Quality Authenticated-lyd for at musikken skal lyde slik artisten ønsker det. TIDAL er den første og eneste artisteide strømmingstjenesten. Blant eierne finner du blant andre Alicia Keys, Beyoncé, Calvin Harris, Chris Martin, Daft Punk, Jay-Z, Kanye West, Madonna, Nicki Minaj og Rihanna. TIDALs oppdrag er å skape en mer bærekraftig musikkindustri.

- Dette samarbeidet bekrefter Vivos transformasjon til et enda mer digitalt selskap, forpliktet til å tilby våre kunder høykvalitetstjenester. TIDAL møter en økende etterspørsel etter mobilunderholdning, noe som gir våre musikkelskende kunder en ny opplevelse, og bred tilgang til konserter og festivaler med internasjonal og brasiliansk musikk, sier Ricardo Sanfelice, visepresident for Digital and Innovaton i Vivo.

- Vi er svært glade for å jobbe med Vivo og dele dette TIDAL-tilbudet med det brasilianske folk. Lidenskap for musikk er kjernen i alt vi gjør, og vi vet at Vivo, sammen med det brasilianske samfunnet, vil ta oss godt imot, og sette pris på alt TIDAL har å tilby, sier Lior Tibon, COO i TIDAL.


Ruller ut strømmetjenesten i Afrika

MTN, et ledende telekom-selskap i fremvoksende markeder i Afrika og Asia, inngår samarbeid med TIDAL om å tilby strømmetjenesten til kundene. Tjenesten vil først rulles ut i Uganda før MTN vil tilby tjenesten over hele Afrika. Samarbeidet gir kunder i MTN Uganda inkludert datatrafikk i TIDAL-medlemskapet, i tillegg til å få tilgang til eksklusiv, høykvalitets musikk, videoer, konserter og mer.

- Afrika har vært en inspirasjon for musikk rundt om i verden. TIDAL er stolte over å vise frem afrikanske musikere på plattformen vår. TIDAL er også begeistret for å ta med en ny bølge av digital musikk til Uganda som en del av dette samarbeidet, sier Lior Tibon, COO i TIDAL.

Artist og medeier i TIDAL, Damian Marley, sier følgende om MTN-samarbeidet:

- Jeg har hørt historier om hvordan min fars plater og utgivelser ble ødelagt da de kom til Afrika. De ville ikke at folk skulle høre budskapet i musikken. For en vakker dag det er når Afrika ikke bare vil få tilgang til min families musikk, men til all musikk som eksisterer.

Som en feiring av den ugandiske musikkindustrien og starten på en digital musikkrevolusjon, annonserte TIDAL og MTN Uganda omfattende planer for å organisere en eksklusiv samarbeidskonferanse og «The MTN TIDAL Experience» som vil bli avholdt henholdsvis 27. og 28. september. MTN Uganda Chief Marketing Officer, Olivier Prentout, gir flere detaljer:

- Samarbeidskonferansen arrangeres eksklusivt for artister, musikkprodusenter og promotører. Konferansen tar sikte på å bringe artister sammen for å lære om utviklingen i den globale musikkbransjen og hvordan man kan vokse lokalt som artist ved hjelp av TIDAL. Etter konferansen, vil vi arrangere «The MTN TIDAL Experience», hvor man kan høre artister som Kranium og nigerianske DJ Spinall.

- Hos MTN mener vi at alle fortjener tilgang til fordelene ved et moderne, digitalt liv. Samarbeidet med TIDAL demonstrerer vår strategiske visjon om å fremme ny digital verden til våre kunder ved å gjøre musikk mer tilgjengelig på smarttelefonene deres. MTN-abonnenter vil få valget mellom daglige, ukentlige og månedlige pakker som kun skal betales via Mobile Money, sier Prentout.

LES OGSÅ: Tidal har tapt 863 mill. siden 2015