Spotifys Wrapped-side er nå live – siden der man får sin personlige oppsummering av musikkåret som har gått. Artister kan også få sin egen oppsummering av hvordan det har gått med deres musikk i 2018 på . Spotify for Artists

På Wrapped-siden vil Spotify-brukere blant annet kunne få innsikt i hvor mange nye artister de har oppdaget, hvilke låter og artister de har streamet mest og hvilke sjangre de har hørt mest på. Resultatene kan også enkelt deles på Instagram, Twitter og Facebook med et personlig Wrapped-bilde.

For artister og teamet deres er det mulig å få innsikt i blant annet hvor mye fans har streamet dem i løpet av året, de mest populære låtene per måned, totalt antall timer med streaming og hvor mange nye fans de har fått i løpet av året.

«Vi er veldig glade for å kunne dele Wrapped 2018 med alle musikkfans på Spotify, og gi dem muligheten til å ta et dypdykk i sitt eget musikkår 2018, både med låter, artister, podcasts og mer. Alle lytterne har sin egen unike smak og det er akkurat dette som vil gjenspeiles i resultatene som dukker opp. Det er også spennende å kunne tilby en egen side for artister, der de kan logge inn og få et innblikk i hvordan fans har hørt på musikken deres gjennom året», sier Erika McRoy, Artist & Label Manager i Spotify Norge.