Frontmann, gitarist og låtskriver i Dinosaur Jr, J Mascis er ute med ny soloplate. Han har gjort det meste selv på denne plata, så det du hører av gitar, bass og trommer er det han som spiller. Han har fått litt hjelp på vokalsiden og på keyboard. Plata er også spilt inn i hans eget studio, Bisquiteen. Låtene er bygd rundt akustisk gitar, og det er antagelig et poeng for Mascis at låtene skal være relativt nedstrippa, siden det er en side av ham han ikke får så mye utløp for med sitt mer elektriske moderband.

Det starter helt greit med den første låten han slapp fra plata, See You at the Movies. Her hevder Mascis at «I don't peak too early/I don't peak at all». Det kan i grunnen passe for resten av plata, for dette tar aldri helt av. Det durer avgårde, uten noen klimaks å snakke om. Det er ingenting som er dirkete dårlig, men heller ingenting som fester seg på en sånn måte at man tenker at man kommer til å plukke plata fram gang etter gang.

Skal jeg likevel nevne et par låter som hever seg litt over den grå massen, blir det Sky Is All We Had som er en småpen låt med fint akustisk gitarspill, og tittellåta Elastic Days. Den ligger i samme leia som førstnevnte sang. På videoen til Elastic Days har for øvrig J Mascis fått med seg dragartisten Dina Martina.

Det er en helt ok rekke med låter J Mascis har gitt ut på Elastic Days, men det er ingenting spesielt som utmerker seg ved denne utgivelsen. Låtene er gjennomsnittelige og streite, med gitarsoloer man har hørt utallige ganger før. Det er jevnt, det er kompetent, men det er også ganske så kjedelig.

FB-siden til J Mascis