Sunn O))) (uttalast "Sun") har halde på med sitt mørke, meditative musikkeksperiment sidan 1998. Dei blandar blant anna dronemetall, svartmetall, mørk ambient, og støyrock til ei suggerande og herlig dose musikalsk glede. Eller glede er vel å ta litt i, for dette er dystert og har lite som vekkar gleda i ein. Men fy flate dei gjer det bra!

Som sist (Kannon som for øvrig fekk 9/10 frå oss) er dette heilt utan eit einaste perkussivt slag. Det er framleis eit mysterium for meg korleis det går an å lage noko som er so musikalsk og pulserande utan bruk av trommer. Som tidlegare trommis, er det jo nesten uhøyrt at dei får lov! Eg meinar, trommisen er jo han som driv musikken framover og som sørger for å halde resten av bandet på jorda og i grooven. Men det går faktisk an. Det er Life Metal eit knakande godt døme på.

Når eg seier at dett er pulserande, er det ikkje akkurat høg puls. Det går treigt og det er seig materie. Likevel har det ein slags kvilepuls som er uhyre fasinerande og som dreg meg vidare og vidare. Det kan kanskje samanliknast med rolege bølger på ein innsjø ein vindstille julidag. Det er rørsle og det går framover, men det er ikkje nokon grunn til å stresse. Det går so fort som det går.

Å lytte til Life Metal blir for meg som eit auditativt blikk ut i verdsrommet; som å stirre inn i stjernetåka og la seg fascinere av kombinasjoner av lys og materie. Sunn O))) bygger soniske kosmos med auditative glimt av abstrakte fargar som gnistrar ein time og åtte minutt. Dei skaper musikk med dybde og lag som vibrerer gjennom hjerna, og det har ein seig energi over seg som ikkje lar seg overføre til ord.

Eg veit at eg diverre er litt seint ute med å melde dette fabelaktige albumet sidan det var ute alt i slutten av april, men det har rett og slett tatt tid å fordøye det heile. 10/10 skal sitte langt inne, og eg har gått fleire runder med meg sjølv for å vere sikker på at eg kan stå inne for det. Til slutt fann eg ut at livet er for kort til å ikkje la seg begeistre når øyrene blir fylt av magi. Full pott!

Bandet spelte faktisk inn to album samtidig, og i løpet av hausten kjem album nr. 2, Pyroclasts ut. Og det skal visstnok vere enno meir meditativt ... Det blir spanande!

Elles kjem Sunn O))) til Oslo fredag 18. oktober og laurdag 19. oktober. Fredagen spelar dei i kulturkirka Jakob og laurdag er det Blå sin tur.

Lytt til det magiske albumet her.