Mike McCartney (75) er mest kjent som medlem av den humoristiske trioen The Scaffold, som hadde store hits i 1967-68 med Thank U Very Much og Lily The Pink. Han brukte også artistnavnet Mike McGear da han var med i komi-supergruppa Grimms tidlig på 70-tallet.

I 1972 kom det første soloalbumet, Woman, som solgte dårlig. I 1974 fikk han hjelp av broren på det neste, McGear. Paul produserte plata og skrev åtte av de ti låtene sammen med Mike. Alene skrev Paul den fengende Leave It, som ble en Topp 40-hit i UK. Eneste coverlåt er Roxy Musics Sea Breezes. Plata består av variert og velspilt poprock, og musikerne inkluderer fire medlemmer av Wings: Denny Seiwell, Denny Laine, Jimmy McCulloch og Linda McCartney. Noen bassist er ikke oppgitt, men vi kan anta at det er Paul.

Denne utgaven ligger i en liten boks og inneholder en liten plakat basert på det Gulliver-parodierende coveret, to cd-er og en dvd som inneholder musikkvideoen til Leave It og to intervjuer med McGear som ble gjort to steder i hjembyen Liverpool (LIPA og Everyman Theatre). Her snakker han om sin bakgrunn og karriere på sin morsomme og sjarmerende måte. Til sammen varer intervjuene i over halvannen time!

Den første cd-en består av det remastrete albumet og to bonuskutt: singlen Sweet Baby/Dance The Do. Disk 2 har hele 19 kutt. Blant disse er to singler (anno 1976 og 1980), b-sider, alternative versjoner av låter, outtakes, reklamesnutter, "Vivian Stanshall sings" og tre kutt der Paddy Moloney fra The Chieftains spiller på den irske sekkepipa han brukte på albumet, mens vi hører Linda og Mike i bakgrunnen.

Det tykke coverheftet har en rekke artige bilder, gode liner notes og kommentarer til de 19 kuttene på disk 2. For Paul McCartney-fans er denne nye utgaven et essensielt kjøp. Paul er nemlig med overalt, både som musiker, korist, produsent og låtskriver. Men også fans av god popmusikk vil ha glede av McGear.