Subsonics fra Atlanta, Georgia, har holdt det gående siden 1990-tallet og så langt utgitt åtte album. Trioen, anført av Clay Reed, som spiller minimalistisk glamrock med et hint av punk, slapp sin siste utgivelse, Flesh Colored Paint, i 2018. Nå hedrer den brasilianske labelen Mandinga Records bandet med coversamleren You Didn't Think We Could Take It, Vol. 2.

Albumet følger opp tribute-EP-en fra 2019, som inneholdt fire Subsonics-låter utført av Luxurious Faux Furs, The Backbones, Thee Dirty Rats and Black Mekon. Birmingham-bandet Black Mekons skranglete og skurrete versjon av Do you Think I'm a Junky fra Subsonics sin selvtitulerte debut fra 1992 er også å finne på vol. 2, sammen med elleve andre ypperlige spor som klapper for Reed og co sin snart 30 år lange karriere.

Det er en kul åpning med italienske Ugly Sounds sin energiske tolkning av I Can´t Get Out fra A Lot To Forget fra 2002. Kid Congo Powers (The Gun Club, The Cramps) - som også gjorde en gjesteopptreden med Madrugada i Oslo Spektrum i 2005 - gjør sin variant av I Made You A Clown fra bandets tredje album, Everything Is Falling Apart (1996).

Bang Bang Babies fra Brasil henger Frankenstein fra Follow Me Down (2000) på psych-knaggen, før elektro-duoen Disturbios leverer en leken utgave av See-Thru Ronda, også den fra Everything Is Falling Apart.

Rocketrioen The Mings fra Eindhoven i Nederland girer opp tempoet i Pretty Pills fra Follow Me Down, mens den brasilianske sangeren og låtskriveren Wallacy Williams viser Subsonics respekt med melodiøse Cruel Is The Night fra samme skive. Williams sine landsmenn i Colt Cobra skrur på surfgitarene i Red Roses, opprinnelig utgitt på debuten til Subsonics.

Legger du til garasjepunk-bandet Reptilians from Andromeda fra Tyrkia sin tøffe vending av Eyeball, henta fra Everything Is Falling Apart, har du en lekker hyllest til et av undergrunnens mest karakteristiske band. Ta en titt i katalogen til Subsonics og hør gjennom denne flotte anerkjennelsen fra ulike band som har latt seg inspirere av trioen.

Subsonics på Facebook