
Når Apoptygma Berzerk fortsetter vel over sin spilletid, på en scene kun 60 meter fra Tårnlunden hvor The Little Hands of Asphalt skal spille, er det vanskelig å gjøre lydprøve. Mest fordi vi ikke hører stort annet enn riffene til Apoptygma. Dette fører til at The Little Hands of Asphalt blir utsatt med 15 minutter, ingen stor krise, men veldig dumt med tanke på at The Wombats går på scenen omtrent samtidig. Samtlige publikummere har satt seg ned, for å nyte roen og samle krefter i jungelen av all bråkete musikk som leveres på Slottsfjellet denne dagen. TLHoA åpner med Highway’s Pull en vakker låt om vinter, ironisk nok. Karismatiske Sjur Lyseid har ingen problemer med å sjarmere publikum. Mellom låtene spøker han om at han aldri har drømt om å spille på en borg, for keyboardist Sondre legger til at de i tillegg spiller på en biltilhenger, noe de faktisk gjør. Tårnlunden scene er en tilhenger med rigg, og fungerer perfekt for rolig musikk. Perlen Oslo leveres som låt nummer tre. På slutten av låten ryker gitaren, men heldigvis har de for første gang med en back-up gitar forteller vokalist Lyseid. Som låt fire leveres Green & Blue. Det virket i aller høyeste grad som publikum ville komme til å få det de ville. En vakker time, med rolig musikk og gode tekster.
Dessverre måtte jeg forlate The Little Hands of Asphalt etter fire sanger, til fordel for et annet band, og setter derfor ikke karakter på konserten.

Foto: Camilla Mathilde Ingvaldsen