Det har gått tre år siden Gorillaz slapp sitt forrige album Plastic Beach Sessions, og det er nå offentliggjort en helt ny - dog relativt kort - låt, Whirlwind. Låta ble egentlig spilt inn for Plastic Beach Sessions, men fikk aldri plass på den ferdige skiva.
Da vokalist Damon Albarn var gjeste-DJ på BBC Radio 2 i helgen ble låta likevel spilt på radio, tre år etter at den egentlig skulle blitt utgitt. Noen ny Gorillaz-utgivelse ser likevel ikke ut til å være på trappene med det første, da Albarn for tiden jobber på et soloalbum i tillegg til et mulig nytt Blur-album.
I mellomtiden får Gorillaz-fans trøste seg med Whirlwind, hvor gruppa i tillegg har fått hjelp av intet mindre enn det lebanesiske nasjonale symfoniorkesteret (Lebanese National Orchestra for Oriental Arabic Music)!
Hør låta her:
Ny låt fra Gorillaz
'Whirlwind' ble originalt spilt inn for 'Plastic Beach Sessions', hør den her:
FLERE NYHETER
Dagny med nytt album og Europa-turné
Etter den norske festivalsommeren tar Dagny med seg "Dancefloor Erotica" til Amsterdam, London og Berlin.
To nye låter fra Lysskår
Pål Angelskår fra Minor Majority og Sjur Lyseid fortsetter sitt norskspråklige prosjekt.
Weezer går for gull med nytt selvtitulert album
Hør «We Might as Well Be Strangers» en duett mellom Rivers Cuomo og Karly Hartzman fra Wednesday >>










