Pressemelding fra Øya:

THOMAS DYBDAHL M/KORK
Nå har du mulighet til å se og høre en av Norges mest populære soloartister i en svært ekslusiv setting. Konserten på Øyafestivalen blir Dybdahls første i Oslo på ni måneder og gjøres i samarbeid med et backingband utenom det vanlige. I august vil du nemlig få muligheten til å se ham sammen med Kringkastingsorkesteret i Middelalderparken. Dette blir første gangen du kan se og høre denne kombinasjonen i vanlig konsertsammenheng. Første gang disse spilte sammen var under NRKs P3-sessions i vinter. Nå tar de samarbeidet med seg utendørs. KORK stiller med nesten 40 musikere, som uten tvil vil bringe en ny dimensjon til Thomas Dybdahls låter når de deler scene fredag 10. august.

Dybdahl har i løpet av få år blitt en av våre mest folkekjære låtskrivere og artister. Skiver som ...That Great October Sound (2002) og Science (2006) har mottatt strålende kritikker og et lass med priser. Sistnevnte blir gitt ut i USA i disse dager. Hans elegante og sjelfulle pop har varmet hjerter over hele landet og man tar ikke i om man påstår at denne mannen kommer til å stå igjen som et av dette tiårets viktigste norske artister. For tiden er han i gang med å nå enda flere musikhungrige. Han er nettopp ferdig med noen uker på veien i USA og starter i disse dager sin Europa-turné.

KORK er Norges mest allsidige orkester og av pop- og rockartister har de spilt med blant andre Turboneger, Paul McCartney, Vamp og Satyricon. Med andre ord er det et svært fleksibelt og spennende orkester som skal dele scenen med Dybdahl under Øyafestivalen. Gled dere til en konsert i storformat.