Indie-kollektivet, The Besnard Lakes, er i disse dager ute med sitt tredje album The Besnard Lakes Are The Roaring Night. Canadierne kommer til Oslo og Cafe Mono tirsdag 6. april.
Bandet spilte på Øya i 2007 og festivalen skrev følgende:
The Besnard Lakes er det første bandet vi booka etter årets SXSW i Austin, Texas. De er en del av den nye store bølgen svært spennende canadiske band. Høres psykedelisk indie i gata til My Morning Jacket, Flaming Lips og Beach Boys ut som noe for deg? Da kan du kanskje ha et nytt favorittband i vente. Dette bandet er nemlig i stand til å skape flere magiske øyeblikk i krysningspunktet mellom indierock og drømmepop. Deres andre album er i butikkene nå og har fått tittelen The Besnard Lakes Are The Dark Horse. I tillegg til ekteparet Jace Lasek og Olga Goreas og deres kompiser, finner man gjester fra Godspeed You Black Emperor!, Stars og The Dears på skiva. De kritikerene som har tatt seg bryet med å lytte har vært imponerte over Montreal-bandet. Du kan være den neste til å la deg rive med.
Her er singelen, Albatross, fra det ferske albumet:
MySpace
FLERE NYHETER
LULI: - Ok å være helt middels
Må man alltid være effektiv, alltid levere og være på topp?
Mållgudd skrur opp volumet
«Dynastiet» er første smakebit på kommende album
Bokassa slipper årets mest riffdrevne sommerlåt
Hør sommerens tyngste stonerpunk-banger og blodigste bassistaudition >>










