Første single fra Norma Sass’ debutalbum, Hunting For Treasures, heter Robbery.
Hør låten og se video fra photoshoot her:
Etter tre års iherdig spilling, øving og jobbing har Norma Sass i sommer fullført sitt debutalbum. Hunting For Treasures er spilt inn og produsert i havgapet rett ved Ålesund, i Ocean Sound Recordings, sammen med produsent Eyvinn Magnus Solberg.
Thea, Susanne, Ida, Elin og Ingrid startet Norma Sass for tre år siden og har siden da oppnådd mye mer enn de fleste, uten å gi ut plate og uten å ha plateselskap i ryggen. Demoen til låten June ble listet på P3 allerede i 2008 og bandet ble samtidig booket til Øyafestivalen 2009. Før de rakk å spille på Øya, gjorde Norma Sass flest konserter av alle på by:Larm (6), og vant NRK P3s Zoom-konkurranse. Premien var en massiv Norgesturne, sammen med Urørt-vinnerne Pony The Pirate, som førte jentene til byer og bygder i alle landets fylker. I august 2009 slapp Norma Sass sin første utgivelse, en egeninnspillt EP på egen label. A Dance of Victory the Morning After fikk god mottakelse i norsk presse, og skaffet dem omtale på internasjonale blogger. Bandet ble også invitert til å gjeste Store Studio på NRK1, hvor de spilte låten June.
Debutalbumet Hunting For Treasures slippes 24. januar 2011.
FLERE NYHETER
To nye låter fra Lysskår
Pål Angelskår fra Minor Majority og Sjur Lyseid fortsetter sitt norskspråklige prosjekt.
Jack White annonserer nytt album
Hør ny smakebit i form av låta «Dollar Bill»
Weezer går for gull med nytt selvtitulert album
Hør «We Might as Well Be Strangers» en duett mellom Rivers Cuomo og Karly Hartzman fra Wednesday >>










