Erlend Øye (Kings of Convenience) sitt sideprosjekt, The Whitest Boy Alive, annonserte i dag at de gir seg som band. I en melding på deres Facebook-side sier bandet at "vi ikke lenger komponerer eller spiller sammen som The Whitest Boy Alive".
Bandet, bestående av Erlend Øye, Marcin Öz, Sebastian Maschat og Daniel Nentwig, startet som et elektronisk danseprosjekt i Berlin i 2003. I løpet av sin tid som band slapp The Whitest Boy Alive studioalbumene Dreams (2006) og Rules (2009).
The Whitest Boy Alive takker for seg
Det tysk-norske elektropop-bandet oppløses etter 11 års samarbeid.
FLERE NYHETER
Dagny med nytt album og Europa-turné
Etter den norske festivalsommeren tar Dagny med seg "Dancefloor Erotica" til Amsterdam, London og Berlin.
To nye låter fra Lysskår
Pål Angelskår fra Minor Majority og Sjur Lyseid fortsetter sitt norskspråklige prosjekt.
Weezer går for gull med nytt selvtitulert album
Hør «We Might as Well Be Strangers» en duett mellom Rivers Cuomo og Karly Hartzman fra Wednesday >>










