Denne artikkelen er sponset av musikkselskapet Bird Music.

Hvert år investerer Spotify millioner i forskning og utvikling for sine artister, og gir verdifulle verktøy som Spotify for Artists APP, submission tool, og selvfølgelig Spotify for artists WEB. Et av Spotifys mange salgsargumenter er at de gir managere og label en mengde korte videoer for å hjelpe dem med å markedsføre sine artister innenfor plattformen. Dessverre, selv med disse verktøyene, føler mange artister seg frustrerte og i mørket da de innser hvor mye tid og krefter som kreves for å lage og vedlikeholde en artistside, og for å gi ut musikken sin på en måte som når ut til målgruppen de ønsker. Problemet er ikke brukervennlighet, men heller skalerbarhet.

Et av de første trinnene en ny artist må ta er å utvikle en streamingstrategi. Det er ekstremt viktig at dette bygger på avansert analytisk innsikt i viktige markeder for å forutsi de beste tidene og stedene for artister til å gi ut musikken sin. En sentral del av denne strategien inkluderer et budsjett og et erfarent team av bransjefolk for å hjelpe deg med utgivelser og kampanjer. For å bli en artist med lojale følgere og fans må man vedlikeholde og være aktiv på sosiale medie med engasjerende innhold som kan brukes på blogger, YouTube, Instagram, Facebook, etc., og det er bare begynnelsen!

Vi kan ikke understreke dette nok - distribusjon er alt! Det er så mange forskjellige distribusjonsrelaterte selskaper og tjenester der ute, noe som gjør det vanskelig å vite hvilke du kan stole på. Dessverre er mange nye artister blitt villedet av uærlige distributører som lover dem hele verden, men ikke leverer noe mer enn en opplasting av sangen deres på plattformen, en prosess enhver artist kan håndtere selv. Imidlertid kan et nøye utvalg av riktig team for å håndtere distribusjonen og utnytte musikken din og plassere den i de rette markedene, til rett tid, og sikre at musikken din faktisk blir hørt!

Oppnå suksess tidlig ved å jobbe med de rette teamene, som kan posisjonere musikken din til å nå millioner av sultne lyttere som er ute etter lyden bare du vet hvordan du skal lage. Hvis du vil konkurrere mot artister signert på store plateselskaper med 20-30 års erfaring i bransjen, må du rangere høyt på streamingplattformer og Youtube. Dette vil sikre at du klarer å nå etablerte og nye fans, samtidig som du får inntekter som gjenspeiler det musikalske talentet du uttrykker gjennom musikken din hver gang den spilles!

Bird Music kan hjelpe deg og musikken din til å bli hørt av det riktige publikummet.
Bird Music - Streaming to the millions

Kontakt Bird Music