Sweetheart er det norske bandet som tok seg 15 års pause. Nå er de en trio bestående av vokalist, gitarist og låtskriver John-Arne Ø. Gundersen, Frode Bjørnstad (dobro, steelgitar, banjo) og Anne Mette Hårdnes (piano, koring).
Tidligere i år ga de ut vinylsinglen Ghosts, og nå kommer det en med dobbel a-side, The Dark/Your Turn To Pray, i påvente av debutalbumet som er ventet i 2020. Sweethearts neste konsert er 1. desember på Lundetangen Pub i Skien. Over nyttår får de æren av å spille på den glimrende festivalen Interstate 20 Americana, som holdes på Vulkan i Oslo 24. og 25. januar.
The Dark er en flygeltung reise inn i mørket, mens Your Turn To Pray er en minimalistisk countryballade spilt på en 65 år gammel Gibson-gitar. Det hele er nedpå, nært og ekte, og ikke minst stemningsfullt, skjørt og vakkert.
Nye låter og konserter med Sweetheart
Enda mer stillfaren og lavmælt americana på trioens andre vinylsingle
FLERE NYHETER
Dagny med nytt album og Europa-turné
Etter den norske festivalsommeren tar Dagny med seg "Dancefloor Erotica" til Amsterdam, London og Berlin.
To nye låter fra Lysskår
Pål Angelskår fra Minor Majority og Sjur Lyseid fortsetter sitt norskspråklige prosjekt.
Weezer går for gull med nytt selvtitulert album
Hør «We Might as Well Be Strangers» en duett mellom Rivers Cuomo og Karly Hartzman fra Wednesday >>










