Tittelsporet fra Annas nyeste album “Dream Girl” klatrer i rekordfart på hitlister over hele verden i disse dager. Låten er nemlig lydsporet i Apples reklamefilm for iPad.

Nå har Anna laget en hjemmevideo til låten, der hun, karantene-chic danser rundt i leiligheten i Oslo. Den nyslåtte Spellemann-vinneren har mye å feire. Hennes drømmende soveromspop med oppdiktede virkeligheter er tydeligvis mer relevant enn noensinne.



Det synes også Apple, som har plukket ut tittelsporet fra Annas nyeste album til å fronte den verdensomspennende reklamefilmen for sin nye iPad Pro. Og reaksjonene på låten har ikke latt vente på seg.

På mindre enn en uke, var låten inne på iTunes-listene i mer enn 30 land, doblet sine daglige streams på Spotify, og Annas generelle strømmetall økte med 187% (!).

Dette er ikke første gang Anna of the Norths låter dukker opp i innflytelsesrike filmer og serier. Hennes debutalbum, Lovers, gikk fra å være en snakkis i de rette kretser i 2017, til å bli en verdensomspennende suksess da tittelsporet ble plukket opp av Netflix-serien «To all the boys». Låten «Lovers» strømmes fremdeles over 100 000 ganger per dag, og gikk inn på hitlistene i 171 land.

Og det slutter ikke her: Samme uke som iPad-reklamen hadde premiere på TV- og nett over hele verden, dukket en annen av Annes nyeste låter, «Playing Games» opp i den nye Netflix-serien «Never have I ever», og siden den gang har låten blitt Shazammet over 29 000 ganger.

Da Anna i fjor slapp sitt andre album «Dream Girl», var det til stormende jubel, en mengde radiohits, og en utsolgt USA-turné med allsang.

Få unge artister i dag hadde tatt et samarbeid med Tyler, the Creator på strak arm, slik Anna gjorde da sjansen bød seg til å synge på to spor på albumet hans, Flower Boy. Anna har også samarbeid med profilerte artister som Rejjiie Snow og HONNE, i tillegg til å ha landet en viral remix med The Chainsmokers.

Anna er en unik låtskriver som treffer en nerve hos folk, uavhengig av kontinent og sjanger, med en personlighet både i sosiale medier og på konsertscenen som stadig flere faller pladask for.