The Beatles, Cliff Richard, Shirley Bessey, Pink Floyd, Elton John, Kate Bush, Oasis og John Williams har alle spilt inn musikk i studioet i i London..Det er selveste Mary McCartney (f.1969), første datteren til Paul, som styrer regien. Hun går ned trappen til studio 2, hvor The Beatles hadde sitt hovedkvarter og forteller at så lenge hun kan huske har hun vært i Abbey Road studio. Det er endatil et babybilde av henne derfra.

Tidlig blir vi servert historiske opptak fra studioet helt tilbake til begynnelsen i 1931. Da var det komponisten Elgar som spilte inn klassisk musikk der. Studioet er mest kjent for George Martin og hans innovative arbeid med Beatles-platene. I arkivopptak forteller George Martin at i begynnelsen tenkte han på beatles som et nytt The Shadows og han ville finne ut hvem som var gruppens nye Clfff Richard. I arkivopptak forteller Martin at han var ikke imponert over noe av det første materialet de representerte, men at Love Me do tross alt var den beste. Først etter Please Please Me mente Martin at de begynte å blomstre. I 1967 var det blitt deres hjem og de fikk disponere så mye tid i studio som de selv ønsket. Visstnok sa Paul til George Martin at de ville oppnå en musikalsk orgasme på A Day in the Life.



Den legendariske produsentens sønn, Giles Martin, har også flere anekdoter fra Beatles-innspillingene. Elton John kan fortelle at det var magisk å høre Paul McCartney synge Hey Jude der i 1968. Men enda bedre er Jimmy Page sine minner fra innspillingen av Bond-låten Goldfinger i 1964. Page var ansatt som studiomusiker i Abbey Road da, han spilte på Shirley Besseys ikoniske låt, og ble bestyrtet av å se Shirley kollapse i studio, etter en krevende innspilling.

Pink Floyds arbeid med sine plater fra 1967 og utover er også høydepunkt. Både Waters og Gilmour bidrar. med interessante refleksjoner. Mange av de.samme lydteknikerne som jobbet på Sgt. Pepper's var også med på Dark Side of the Moon seks år senere, ifølge Waters. Jeg kunne imidlertid tenke meg å høre mer om de tekniske sidene ved deres innspillunger.

Kate Bush forteller at da hun spilte inn sitt tredje album i 1982 var det i samme studio som Beatles og at det var en slags frykt for å gjøre noen utbedringer med studio 2 i tilfelle noe av magien kunne forsvinne.

Det er også lengre intervju med John Williams, den legendariske filmkomponisten, og hans arbeid med å spille inn det symfoniske soundtracket til Star Wars (1977) og Indiana Jones (1981) i Abbey Road.. Williams er også den eneste som faktisk sier noe om de fysiske forholdene i EMIs recording studio i St. John's Wood så spesielt og enestående. Det kunne gjerne vært mer av det.