Etter altfor mange år i tenkeboksen, gjør Catharina Sletner endelig alvor av de mange låtskissene i notatblokka. Fra bak disken i platebutikken Big Dipper, mastergrad på Blindern, studiotid og turnering med indiepop-bandet Cold Mailman til gründing av byutviklingsselskapet Byantropologene, er det kanskje ikke så rart at det måtte en mammapermisjon til for at Catharina kunne gi seg selv spillerom og fokusere på musikken. For det er nettopp det Clementina er - et kreativt fristed for å utforske låtskriving og lydbilder, med inspirasjon fra platebunken med klassikere fra 60-, 70- og 80-tallet.

Fra stuegulvet med casiokeyboardet og pianoet arvet etter mormor, har Catharina tatt steget inn i Studio Paradiso hos livspartner Christian Engfelt. Sammen har de spilt inn og produsert flere singler som blir klare for release utover våren 2024. Engfelt er medprodusent, medarrangør og bassist på utgivelsene. Clementina henter inspirasjon fra storheter som Billy Joel, Bob Dylan, Judy Sill, J.J. Cale og Fleetwood Mac, mens nyere ledestjerner som Yo La Tengo og Air også virker inn på instrumentvalg og stemninger.

Første singel ble sluppet 26. januar. “Snow” er en låt originalt skrevet av Randy Newman og utgitt første gang i 1966. Catharina kom over en versjon av låta på et Harry Nilsson “outtakes and rarities”-album, og fant sin egen vri på flygelet i Studio Paradiso.

“Full Moon” slippes 15. mars og er Clementinas første utgivelse av eget materiale. Låta er skrevet på Casio-keyboardet med trommemaskinen innstilt på “slow rock”, og videre utbrodert og arrangert i studio. Resultatet er en intim og drømmende stuepoplåt som likevel har store lydmessige ambisjoner og en vokal som sender tankene til en fiktiv søster av Emitt Rhodes.