Dixie Chicks vant stort under Grammy
Mary J. Blige, Red Hot Chili Peppers og Dixie Chicks ble de store vinnerne under nattens Grammy-utdeling i Los Angeles.
Den utskjelte Bush fiendtlige countrytrioen Dixie Chicks vant i alle de fem kategoriene de var nominert i: årets album, årets plateinnspilling, årets låt, årets country-album og årets country-opptreden.
Mary J. Blige som var storfavoritt på forhånd med hele åtte nominasjoner, vant 3 priser for beste kvinnelige R&B-fremføring, beste R&B-album og beste R&B-låt.
Veteranene i Red Hot Chili Peppers vant også 3 statuetter: for beste rocke-album, beste rockelåt og beste rockefremføring.
Mary J. Blige som var storfavoritt på forhånd med hele åtte nominasjoner, vant 3 priser for beste kvinnelige R&B-fremføring, beste R&B-album og beste R&B-låt.
Veteranene i Red Hot Chili Peppers vant også 3 statuetter: for beste rocke-album, beste rockelåt og beste rockefremføring.
FLERE NYHETER
Dagny med nytt album og Europa-turné
Etter den norske festivalsommeren tar Dagny med seg "Dancefloor Erotica" til Amsterdam, London og Berlin.
To nye låter fra Lysskår
Pål Angelskår fra Minor Majority og Sjur Lyseid fortsetter sitt norskspråklige prosjekt.
Weezer går for gull med nytt selvtitulert album
Hør «We Might as Well Be Strangers» en duett mellom Rivers Cuomo og Karly Hartzman fra Wednesday >>










