Oslobandet gjorde et overbevisende platecomeback i 2019 med Napkin Poetry. Også på The Universe Would Have To Adjust lager vokalist og gitarist Pål Angelskår intens pop med gode tekster. Noe er for øvrig skrevet i samarbeid med andre.

Les mer om albumet i vårt ferske intervju med Minor Majority

Albumet er mer lavmælt enn fjorgjengeren, som ble produsert av Roar Nilsen. Han ble i forfjor ny gitarist i Minor Majority etter Jon Arild Stieng, som hadde vært med siden 2001. Et stort pluss er koringen til Kristine Marie Aasvang og Karen Jo Fields. Sistnevnte bør være kjent for sin sang på bandets radiohit Dancing in the Backyard. Her briljerer hun på den fengende singlen (Looking for) Truth in the Vocal Booth, som i den artige teksta refererer til både Guns n' Roses, Mötley Crüe, Aerosmith og The Smiths.



Fields synger også på Julia Jacklin's Voice, om den vakre, australske indiepopartisten, mens det er Aasvang vi hører på de to låtene med strykerkvartett: Should Have Been Easy og Hey Sister. Disse er platas beste ballader.

Alt i alt har Minor Majority lagd enda et solid popalbum. Men jeg syns ikke det er like bra som Napkin Poetry. Det hadde mer variasjon og et mer spennende lydbilde.